Baki Hanma vs. Kengan Ashura Anime Special Review - All Things Anime (2024)

Acesta este cel mai puternic episod Kengan Ashura și unul dintre cele mai slabe episoade Baki. În timp ce potrivirile interesante și dinamica inedită a personajelor îl ridică pe Kengan, luptele lipsite de strălucire și arta și animația neinspirată doboară jumătatea Baki a acestui crossover. Cu toate acestea, mai multe Baki sunt binevenite, neexistând nicio confirmare cu privire la revenirea serialului, iar acest crossover servește drept marketing eficient pentru următoarea a doua parte a celui de-al doilea sezon al lui Kengan Ashura. În ceea ce privește crossover-urile, este suficient de bine și de distractiv pentru a trece cu vederea deficiențele sale.

Potrivirile neașteptate ale personajelor sunt partea cea mai atrăgătoare a acestei speciale. În loc să se înfrunte personaje care practică stiluri de luptă similare pentru a determina cel mai bun practicant, această specială pune în mod înțelept personajele unul împotriva celuilalt pe baza personalității și a backgroundului lor. Yoroizuka Saw Paing zgomotos și extrovertit se confruntă cu Kaoru Hanayama, de obicei puternic și tăcut. Kure Raian, modificat genetic, se confruntă cu Jack Hammer, înnăscut slab și acum răvășit. Și, desigur, ultima luptă este între Tokita Ohma și titularul Baki Hanma.

Acest lucru face ca fiecare luptă să se simtă ca un conflict de identitate, mai degrabă decât o simplă scuză pentru a vedea personajele lansând mișcările lor semne, până când unul dintre ei în cele din urmă leșine. Deși mai mult sau mai puțin la asta se rezumă luptele. Aceasta este o specială crossover și este în primul rând un vehicul pentru a oferi un serviciu fan fanilor îndrăgostiți ai ambelor serii care au scris sau și-au imaginat aceste lupte de când ambele emisiuni au devenit proeminente. Nu este prea mult timp pentru strategie sau explorare a diferitelor stiluri de luptă atunci când luptele sunt pline până la refuz cu personaje care își lansează cele mai tari atacuri și adoptă un joc amuzant sau rău.

Baki Hanma vs. Kengan Ashura Anime Special Review - All Things Anime (1)

Cea mai bună parte a acestui crossover este modul în care personajele secundare sară unele de altele. De exemplu, Adam Dudley și Chiharu Shiba, idioții proști rezidenți ai fiecărei serii, intră într-un meci metaforic de piss pentru că amândoi trebuie să se piși și amândoi cred că ar fi nebărbătesc din partea lor să iasă din calea celuilalt. deci opusul poate intra mai întâi în baie. În plus, naratorii iconici vorbesc pe rând despre personaje și evenimentele episodului, iar aceasta este o notă distractivă. VA-urile atât în ​​subtitrat, cât și în dubl-ul englezesc sunt esențiale pentru a face aceste momente să funcționeze, iar lipsa dialogului general face ca mâna de replici ale fiecărui personaj să se simtă mai puternică.

Din păcate, animația este destul de neplăcută în această specială și nu se potrivește cu spectacolul acestor personaje care o fac. De asem*nea, se pare că personajele Kengan Ashura nu pot arăta interesante sau chiar bune în niciun stil de artă. Deși nu mai arată ca un personaj dintr-o scenă FMV PS1, Tokita are încă un design incredibil de blând la egalitate cu un interlocutor aleatoriu pe care îl vei întâlni de un milion de ori într-un beat-em-up cu derulare laterală. Alte personaje, precum luptătorul profesionist Sekibayashi Jun și culturistul Julius Reinhold, sunt la fel de ciudate și nu par să aibă nicio profunzime în trăsăturile feței. Muzica din acest crossover este mai medie decât arta sau animația, fiind mai puțin decât suficient de bună pentru a fi memorabilă, dar nu atât de rea încât să iasă în evidență în timpul unei anumite scene.

Deși are sens ca acest crossover să se încheie cu Yujiro Hanma al lui Baki apărând și cerând să lupte cu cei mai puternici oameni de acolo, apariția Kuroki Gensai al lui Kengan Ashura este o străină, având în vedere unde a rămas acel anime. Turneul de anihilare a lui Kengan este încă în desfășurare în anime-ul Kengan, iar înfruntarea lui Kuroki cu Yujiro implică faptul că el este cel mai puternic din acea serie. Ar fi o punte prea departe să spunem că acest crossover a stricat sfârșitul următorului lot de episoade Kengan Ashura, dar Kuroki este acum banii siguri pentru a câștiga turneul când a simțit că era jocul oricui de la vizionarea emisiunii canonice.

Deși mi-aș dori să-mi placă mai mult acest crossover și, mai ales, mi-aș dori să aibă acele tipuri de introspecție despre masculinitate care mă fac să ador franciza Baki, în cele din urmă nu pot fi prea critic sau supărat cu ea. A fost distractiv și este grozav că există cu modul în care se simte astăzi producția anime din ce în ce mai axată pe profit. Cel puțin, dacă ești fan al unei francize și cauți o scuză pentru a o verifica pe cealaltă, speciala de crossover Baki Hanma vs Kengan Ashura este un punct de plecare excelent pentru oricare dintre IP.

Top Articles
Latest Posts
Article information